Vuokra-asunnossa asuminen

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

Vuokra-asunnossa asuminen

ViestiKirjoittaja porotyttö » 01 Maalis 2012, 10:26

Onko kokemuksia koiran kanssa vuokra-asunnossa asumisesta? Tarkoitan tällä että minkälaista se on ollut asunnon kannalta en koiran taikka ihmisen :lol: Esim. stressasitteko paljon mikäli lattiaan tulee naarmuja tai muita jälkiä listoihin/ muihin kiinteisiin elementteihin? Onko kukaan joutunut korvaamaan joitain koiran aiheuttamia tuhoja?

Itse asun ensimmäistä kertaa vuokra-asunnossa noiden koiruuksien kanssa. Vuokranantajalta on lupa pitää koiria asunnossa, lattia on tummaa laminaattia. Nyt on ruvennut stressaamaan muutamat pienet naarmut mitä lattiaan on tullut, tyhmä minä kun en heti alussa hommannut joihinkin kohtiin kunnon mattoja jotka myös pysyvät paikoillaan :roll: Paikallisessa lehdessä oli kirjoitus vuokra-asunnossa asumisesta ja siitä mitä joutuu lain mukaan korvaamaan. Jutussa sanottiin että mikäli vuokranantaja on sallinut lemmikkien pidon asunnossa, lattiapintojen asianmukainen kuluminen on sallittua, ei siis mitkään pilalle raavitut lattiat kuulu tähän kategoriaan :lol:

Mietityttää vain että mitä kaikkea tässä joutuu köyhänä opiskelijana korvaamaan kun pois muutetaan muutaman vuoden päästä... Tosiaan naarmuja ei tällä hetkellä ole kuin pari pientä, mutta myös pari syvää jotka jostain syystä tulivat keittiön lattiaan (on myös voitu itse pudottaa jotain, ja sehän täytyy sitten korvata :roll: ) koirat eivät tosiaankaan saa juosta asunnossa, naarmut täytyy tulla siitä kun matto lähtee lentämään jostain syystä tassujen alta. Onneksi muuten elämä noiden kanssa on suht helppoa näin maalta kaupunkiin muuttaneena :P
porotyttö

Re: Vuokra-asunnossa asuminen

ViestiKirjoittaja Räsynukke » 01 Maalis 2012, 10:52

Hmm. Jos sinulla on vastuuvakuutus, niin eikös sen pitäisi korvata koiriesi aiheuttamat jutut vuokranantajallesi. Itsellä joskus koirat lähtivät repimään vuokra-asunnon muovimattoa kun siinä oli sellainen pikkiriikkinen reikä, sitä sitten ensin kynnellä kaivoivat ja lopulta pääsivät repimään. Vakuutus korvasi, itse maksoin omavastuuosuuden.
Pientä kulumista ja naarmujahan tulee aina, laminaatin kestävyysluokasta riippuu kuinka hyvin se kestää. Jos vuokranantaja on siinä sästänyt( jos asennuttanut) ja laminaatti ohuinta, niin tulos voi olla sen mukaista. Isomman kovuusluokan luulisi kestävän enemmän sellaistakin kulutusta.
Turha sitä kait on stressata, itse en ole stressannutkaan (ennen kuin nyt, omassa asunnossa, itse asennetun kestävän laminaatin kohdalla :P ), sillä jos se naarmuuntuu, niin sitten se naarmuuntuu. Ethän sinä sille mitään voi. Paitsi pitää kynnet lyhyinä ja vuorata matoilla (ja liukuesteillä) lattian.
Räsynukke

ViestiKirjoittaja porotyttö » 01 Maalis 2012, 11:58

Niin kyllähän ne tosiaan siitä vuokravakuudesta menis jos jotain korvattavaa on, mutta mietinkin juuri sitä että mitä jos vahingot olisikin suurempia kuin vuokravakuutus :shock: :lol: Toivottavasti eivät tule olemaan :lol: Tuntuu ettei tämä laminaatti ole kuitenkaan mistään kovimmasta päästä, muutenkin remontti mikä kämppään on tehty kolmisen vuotta sitten, on vähän sinne päin....

En tiiä miten noista naarmuista on tullut sellainen stressin aihe, aina kun siivotaan syynään lattian niin tarkkaan että avopuolisollakin menee hermot :lol: :oops:
Vastuuvakuutus, onko se sama asia kuin kotivakuutus? Oon ite niin pihalla näistä asioista :oops:

Kynnet oon pyrkinyt pitämään lyhyinä ja mattoja on todella paljon lattiassa, osa kuitenkin sellaisia ettei pysy paikoillaan edes liukuesteillä, täytyy mennä mattokaupoille hankkimaan parempia mattoja...

En ymmärrä mistä niitä naarmuja edes tulee, koiratkin käyttäytyvät niin siivosti eivätkä hajota mitään paikkoja. Kaippa tuo lattia ei sitten ole todellakaan mistään kovimmasta päästä :|
porotyttö

ViestiKirjoittaja Räsynukke » 01 Maalis 2012, 15:16

Käsittääkseni kaikkiin (korjatkaa jos olen väärässä) kotivakuutuksiin tulee mukaan ns.erillinen vastuuvakuutus, joka korvaa sinun tai perheenjäsentesi, lapsen, koiran, kissan, etc aiheuttamat vahingot muille. Meillä ainakin tullut.
Jos esim. sinulla olisi lapsi ja tämä tiputtaisi kylässä tv:n alas, niin se korvataisiin sinun vastuuvakuutuksestasi, sinä maksaisit omavastuuosuuden.
Tai jos koirasi pääsee irti ja törmää autoon, johon tulee lommo, niin tämä korvataan.
Jos koirasi on hoidossa paikassa x ja tuhoaa hoidossa ollessaan, niin silloin ei korvata.
Ja koska asutte vuokrakämpässä, niin jos asunnon pintamateriaaleihin tulee vaurioita, niin ne pitäisi korvata. Mutta, normaalia kulumistahan ei vakuutusyhtiö kyllä korvaa. Lienee sitten vakuutusyhtiöstä kiinni millaiseksi katsovat lattian naarmuntumisen, koska vuokranantajahan siitä kärsii.
Itseasiassa, voisithan sinä soittaa ja kysyä asiaa? Että korvaako vastuuvakuutus jos koiriean lyhyinä pidetyt kynnet kuitenkin onnistuu vuokrakämpän laminaatin naarmuttamaan?
Jos laminaattinne on ohuinta, 6mm, niin se taitaa kyllä mennä hetkessä naarmuille ties mistä.
Ei tarvita kuin pieni kivi, joku joka astuu sen päälle-ja se on siinä.
Räsynukke

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää