Herkkujen kätkemisestä

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

Herkkujen kätkemisestä

ViestiKirjoittaja Ankkuri » 25 Maalis 2012, 19:50

Kyllä taas huvitti tänään seurata valkkarimme puuhastelua uuden herkkuluun parissa.
Kun "kupu" on täynnä ja välitöntä tarvetta syömiseen ei ole, vie tämä kaveri herkut piiloon pahan päivän varalle ja se ei olekaan ihan yksinkertainen juttu!

Joku on joskus väittänyt minulle ettei koirat osaa miettiä ja suunnitella - uskaltaisin teilata tämän käsityksen vääräksi katsoessani tuota kaveria.
Herkku hampaissa se teputtaa paikasta toiseen ja päässä käy sellainen raksutus jonka melkeinpä voi kuulla:) Miettii mikä olisi sopiva paikka - ihan selvästi!
Sitten kun sopiva piilo on löytynyt niin herkku laitetaan piiloon ja tietysti peitellään - sisällä ollessa "peitellään" niin että kuonosta kipunat sinkoilee lattiaa vastaan
(ei se näytä niin tarkkaa olevan vaikka ei olisikaan mitään millä peittää kunhan on "peittävinään")

Kun operaatio on saatu suoritettua tullaan iloisesti luokse malliin "en mä mitään tehnyt- ei siellä mitään ole".. ja tätä koko operaatiota ei saa tuijottaa tai edes huomata ihmisen taholta.
Kätköistään tämä kaveri ei ole turhan tarkka eli ei vahdi tai kiukuttele jos niitä aarteita siirtää välillä pois.
Edesmennyt mäyriksemme tuppasi näissä asioissa olemaan turhan tarkka kyttäsi ja rähjäsi jos meni liian lähelle. Sankari sakemannini ei tuntenut mitään tarvetta kätkemiseen.

Mitenkäs teidän muiden koirakaverit? Kätkevätkö ne herkkujaan?
Ankkuri

Re: Herkkujen kätkemisestä

ViestiKirjoittaja Maiza » 25 Maalis 2012, 20:00

Siis tuttua, niin tuttua! :lol:
Meillä tuo japsi-neiti 10kk tekee ihan samaa, luiden kanssa :D Herkut se syö heti mutta luut... Luu suussa pyörii ja piilottelee ovien taakse, jalkalistojen viereen jnejne. Usein tiputtaa lattialle ja kuonolla työntää oven taakse, sitten muina tyttöinä pois. Ei vahdi niitä ja voi siirrellä. Mutta jos Elli huomaa että mä huomasin piilon niin se etsii toisen.. Se saattaa vaihtaa piilopaikkaa monta kertaa kun päättääkin että edellinen ei ollutkaan niin hyvä :D
Edellisillä koirilla tätä ei ole ilmentynyt.
Maiza

ViestiKirjoittaja maikko » 24 Huhti 2012, 19:32

Edesmennyt lampurimme harrasti aarteen piilotusta. Öisin oli mukava herätä hirven sääriluu tungettuna peiton tai tyynyn alle, oli joskus tyynylläkin. Voihan olla niinkin jotta se äiteelle evästä toi, vaan vähän epäilen!
maikko

ViestiKirjoittaja neqqu » 03 Touko 2012, 20:13

Meillä piilotellaan lelutkin :D On hauskaa ulkona seurata, kun toinen yrittää piilottaa lelua, mut jos se näkee et huomasin sen piilopaikan, niin ettii uuden. Ja pienenä oli hirvee itku kun reitti sohvantaakse tukittiin. Sielä oli hyvä piilopaikka :lol:
neqqu

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää