Koira tappoi 1 vuotiaan

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

Koira tappoi 1 vuotiaan

ViestiKirjoittaja Berzerker » 02 Touko 2012, 09:35

1-vuotisjuhlien traaginen loppu: Lemmikkikoira surmasi päivänsankarin

Iltalehti jälleen vauhdissa. On se jännä miten ne aina saa asiat näyttämään siltä, että koiralla vain yhtäkkiä napsahtaa päässä.
Berzerker

Re: Koira tappoi 1 vuotiaan

ViestiKirjoittaja hupina » 02 Touko 2012, 10:37

No joku koiralla on napsahtanut ja pahemman kerran, huh! Ei nää kivoja uutisia ole tietenkään ja varovainen pitää olla etenkin pikkulasten ja koirien yhteiselossa. Vaikee tietty sanoa, onko koiralla ollut jotain oireita jo aikasemmin tai miten yksivuotias on "kiipeillyt", onko koiraan esim. sattunut, tämmöset uutiset kun tuppaa olemaan mitä ovat, tarkotus on siis myydä lehteä keinolla millä hyvänsä.
hupina

ViestiKirjoittaja maikko » 04 Touko 2012, 07:58

Kerrohan, Peetsa, mielipiteesi! Käsittääkseni omistajien mukaan mitään viitteitä ei tulevasta ollut, koira oli ihan kiltti ja tykkäsi lapsesta. Millaista käytöstä on vaara tulkita ystävälliseksi vaikka sen sanoma olisi kaikkea muuta? Oliko omistajat täysin koiranlukutaidottomia? Olen vähän huolissani vaan kun noita pieniä lastenlapsia pyörii tässä ja tuo koiruus on mun mielestä ihan kiltti. No, ei sitä kiipeilypuuna saa käyttää eikä heitä keskenään jätetä, tms. Ruokailukin on lasten nukkuessa, ruokaa ei ota lasten käsistä vaikka tarjoaisivat, ei edes palloa.

Siis mitkä on ne merkit jotka on vaara tulkita ystävyyden osoituksiksi vaan ovatkin sitten jotain ihan muuta?

Toki muiltakin haluaisin kuulla vinkkejä!
maikko

ViestiKirjoittaja puuhis » 04 Touko 2012, 17:54

Vaikeahan tuosta tapauksesta on mitään sanoa lehtijutun perusteella ja toivottavasti koiralle tehdään kattava ruumisavaus. Mutta minun huomioni kiinnitti että koiralla oli tapa nuolla vauvaa. Ja tämähän tulkittiin hellyydenosoitukseksi, onkohan koiralla voinut kuitenkin herätä tästä saalisvietti? Ja toiseksi että vauva ja koira olivat leikkineet yhdessä lapsen saamilla lahjoilla. Mitenkähän on, saattoiko olla mahdollista että koira olisikin joutunut viettiensä viemäksi ja leikkinyt pikemminkin lapsella kuin sen kanssa? Mutta enhän minä voi tietää!
puuhis

ViestiKirjoittaja Berzerker » 22 Touko 2012, 05:31

maikko kirjoitti:Kerrohan, Peetsa, mielipiteesi! Käsittääkseni omistajien mukaan mitään viitteitä ei tulevasta ollut, koira oli ihan kiltti ja tykkäsi lapsesta. Millaista käytöstä on vaara tulkita ystävälliseksi vaikka sen sanoma olisi kaikkea muuta? Oliko omistajat täysin koiranlukutaidottomia? Olen vähän huolissani vaan kun noita pieniä lastenlapsia pyörii tässä ja tuo koiruus on mun mielestä ihan kiltti. No, ei sitä kiipeilypuuna saa käyttää eikä heitä keskenään jätetä, tms. Ruokailukin on lasten nukkuessa, ruokaa ei ota lasten käsistä vaikka tarjoaisivat, ei edes palloa.

Siis mitkä on ne merkit jotka on vaara tulkita ystävyyden osoituksiksi vaan ovatkin sitten jotain ihan muuta?

Minuakin kiinnostaisi kuulla näitä juttuja. Että jos Peetsa jossain välissä ehtii jakaa tietoutta niin tiedonjanoiset odottaa mukit ojossa. :D
Berzerker

ViestiKirjoittaja jenjen » 30 Touko 2012, 09:02

Mä suhtaudun epäluuloisesti kaikkiin koiriin, niin omiini kuin vieraidenkin koiriin, kun kyse on lapsen ja koiran yhteiselosta. Itselleni on jäänyt lapsuuden traumat saksanpaimenkoiran hyökkäyksestä ollessani noin 6-vuotias, leikimme naapurissa, jossa koira oli kiinni narussa, ja makasi seinän vieressä. Huomaamatta ajauduin narun kantaville, jolloin koira salamannopeasti nousi paikaltaan, ja hyökkäsi. Luojalle kiitos, olin juuri narun rajamailla, jolloin kaatumalla toiseen suuntaan, koiran naru loppui, ja se ei päässyt jatkamaan sitä minkä aloitti. Haalarit repesivät, onneksi muita vammoja ei tullut (paitsi elämänmittainen pelko saksanpaimenkoiriin)

Tämän kokemuksen takia/johdosta olen erittäin tarkka lasten ja koirien yhteiselossa. En opeta koiriani olemaan murisematta, juurikin sen takia, että haluan olla täsmälleen kartalla mitä koiran päässä liikkuu. Kun se antaa varoitusmerkin, tilanteeseen voi puuttua ennen sen menemistä pahemmaksi. Kauhulla olen katsonut kuinka jotkut ihmiset antavat lastensa roikkua koirissaan kuinka vain, ja jos koira on vielä opetettu olemaan murisematta, niin avot, omistajalla ei ole mitään mahdollisuutta tietää, koska tulee se koiran mielestä uhkaava tilanne ja jos koira kimpaantuu, niin varoitusmerkkien jäädessä pois, se vain sitten puree. Meillä ei sanota kuuluisia sanoja; EI SE MITÄÄN TEE, SE ON KILTTI, kun lapsia tulee vierailulle. Meillä sanotaan, että SE VOI SITTEN PURRA; JOS SILLE TEHDÄÄN KIPEÄÄ. Koskaan tuo ei ole purrut, ja toivottavasti se ei koskaan saa aihetta purrakaan.
jenjen

ViestiKirjoittaja maikko » 17 Kesä 2012, 10:11

PEETSA? LIKKA?

Siis mitkä on ne merkit jotka on vaara tulkita ystävyyden osoituksiksi, vaan ovatkin sitten ihan muuta?

Ihan noin yleisesti, vaikeahan se olisi juuri tästä tapauksesta mitään varmaa sanoa.
maikko

ViestiKirjoittaja EmmiR » 17 Kesä 2012, 21:18

Nuoleminen, tökkiminen, kiihtymys... Riippuu toki tilanteesta
EmmiR

ViestiKirjoittaja maikko » 18 Kesä 2012, 07:32

ÄÄh, noissakin on vivahde-eroja melkoisesti. Nuolaseeko ohimennen vai herkutteleeko uunilohen rapsakalla nahalla, tökkiikö "oisko sulla hetki aikaa" -ilmeellä vai "akka, vauhtia" -meiningillä. Tähän asti kaikki kiihtymistä aiheuttavat asiat ovat olleet koiralle positiivisia, odottanut niitä innoissaan. Tuntuu, ettei sillä mitään agreja olekaan, siis ainakaan toistaiseksi.
Mie taidan jatkaa entisellä linjalla, eli vahdin ja käytän "suosikki" sanaani VÄISTÄ.
maikko

ViestiKirjoittaja maikko » 24 Loka 2012, 08:09

No niin, nostetaanpas tämä uudelleen esiin. Jokos, Peetsa, sulla olisi aikaa hetkinen?

MITKÄ MERKIT ON VAARA TULKITA YSTÄVÄLLISYYDEKSI VAIKKA TARKOITTAVAT "NYTMÄÄTÄNSYÖN"?

pliiis!
maikko

ViestiKirjoittaja LIKKA » 26 Loka 2012, 20:39

Valkuaiset voi vilahtaa. Sitten on jo myöhäistä jos lapsi on kyseessä.

Onko sinulla maikko koirasi kanssa joku ongelma?

Jos koira on ok ja kunnioittaa lasta aikuisen kautta, ei ole syytä etsiä mitään "ystävällisiä" merkkejä koirasta jotka olisivat merkkejä siitä että että se listii lapsen. Liika analysoiminen ja jännittäminen voi jopa tyhjästä nyhjästä ongelmia jos niitä ei ole.

Mie taidan jatkaa entisellä linjalla, eli vahdin ja käytän "suosikki" sanaani VÄISTÄ.
Eli ei ole ongelmaa kun koira taipuu, rennosti. 8)
"Ihminen on järjen vanki"
LIKKA

ViestiKirjoittaja maikko » 28 Loka 2012, 15:46

Kiitos, Likka! Ihmetytti vaan tuossa jutussa kun ihan kiltti koira, tykkäsi lapsesta ja leikki? lapsen kanssa, niin yht´äkkiä sitten käyttäytyykin noin.Pakkohan jotain merkkejä tulevasta on näkynyt, ellei sitten ihan koiranlukutaidoton isäntäväki ole ollut.
Ihan mukavasti tuon kultsun kanssa on mennyt, tosin se näyttää sangen tyytyväiseltä kun termiittien autosta näkyy punaiset perävalot :lol:
maikko

ViestiKirjoittaja Peetsa » 29 Marras 2012, 08:40

Tuijotus ja jäykistely on ne pahimmat viestit.
Peetsa
Peetsa
Peetsa

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää