Pulkan vetäminen

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

Pulkan vetäminen

ViestiKirjoittaja Gorppu » 13 Joulu 2012, 12:41

Voinko - voinhan - opettaa koiran vetämään pulkkaa valjailla ilman, että hihnakäytös kärsii? Onko jotain, mitä kannattaisi ottaa huomioon alkuharjoittelussa?
Gorppu

Re: Pulkan vetäminen

ViestiKirjoittaja Kira » 13 Joulu 2012, 13:40

Voit. Koira erottaa kyllä onko se "töissä" vai hihnalenkillä. Oletan, että talutat pannan kanssa? Itselläni alaskanmalamuutti ja dobermanni vetävät rengasta. Valjaat niskaan ja veto-käsky. Kesken lenkinkin jos siirtää hihnan kaulaan ja ottaa renkaan pois, eivät vedä hihnassa.
Kira

ViestiKirjoittaja Gorppu » 13 Joulu 2012, 15:34

Näin ajattelinkin. :) Ja juu, pannan kanssa talutan. Tällä koiralla ei ikinä ole edes ollut valjaita päällä, paitsi turvavyövaljaat ihan pentuna. Edellistä koiraa en saanut koskaan oppimaan vetämistä, kun sen ollessa nelivuotias keksin että olisi kiva harrastaa koirahiihtoa. Ei se ikinä suostunut minua vetämään, kun olin niin tehokkaasti sen päähän takonut ettei valjaillakaan vedetä... :mrgreen: Muita se kyllä sitten veti lopulta, mutta minua ei koskaan (paitsi kerran kun laitettiin juoksuinen narttu menemään edeltä... :lol: )
Gorppu

ViestiKirjoittaja Gorppu » 17 Tammi 2013, 12:52

Nyt on valjaat ja aisat hankittu ja täytyy sanoa, että hämmästyttävää miten nopeasti koira oppi homman jujun (joulukinkun voimalla...).

Ja uskomatonta, miten paljon se voi nauttia mokomasta puuhasta! Innosta inisee ja täpisee jo kun ruvetaan valjaita pukemaan ja laukalla lähtis portista ulos jos en olis jarruttamassa. :lol: Ilmeisesti tuossa on jotain työnarkomaanin vikaa ja tuollainen voimankäyttö on siitä jotenkin hauskaa. 8)
Gorppu

ViestiKirjoittaja LIKKA » 17 Tammi 2013, 23:00

Mahtavaa.:)
"Ihminen on järjen vanki"
LIKKA

ViestiKirjoittaja Myssy » 02 Helmi 2014, 11:54

Heeei! Miten alottelitte vetämisen treenausta?
Mua kiinnostais tota pentua totuttaa tyhjän pulkan vetämiseen, ko sillä tuntuis haluja olevan ja emänsä ei mitään muuta teksikää, ko vetäis taakkaa.

Ei noteeraa pulkkaa, kun minä vetelen sitä lenkillä perässä, mut en ole uskaltanut valjaisiin kiinnittää vielä :D

Vauvalla ikää 4kk2vkoa :)
Ei se siitä
Myssy

ViestiKirjoittaja LIKKA » 02 Helmi 2014, 20:36

Maassa oleva namilätkä(aluksi lähellä ja asteittain kauempana) voi toimia houkuttimena, tai lelu. Avustajaa saatat tarvita. Tärkeää on että koira vetää rauhallisesti ja hahmottaa mitä tapahtuu. Älä innostu liikaa vaikka pentu innostuisikin.;)
"Ihminen on järjen vanki"
LIKKA

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää