Turkki ongelmia

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

Turkki ongelmia

ViestiKirjoittaja telefooni » 16 Tammi 2013, 12:02

Heippa!

Ajattelin kysellä teiltä neuvoa meidän koiran turkki ongelmaan. Kyseessä on espanjanvesikoira-narttu, joka täyttää ihan just vuoden. Pari-kolme viikkoa sitten huomasin, että lantion kohdalla, molemmin puolin on pari "läikkää" molemmin puolin, joista on karva vähempänä. Läikät ovat noin 3-4 senttiä halkaisijaltaan. Ja ne kohdat sijaitsevat molemmin puolin lantiota samalla kohdalla. Siitä kohdasta on selvästi päälykarva lähtenyt ja aluskarvaa on vaan jäljellä ja tummempi iho paistaa sieltä alta, joten näkyy kauas asti (kun on vaalea koira). Kasvattaja meinasi, että johtuu ruuasta, mutta oon nyt alkanut miettimään, että aika outoa, että ne läikät ovat niin täsmällisesti juuri samoissa kohdissa molemmin puolin. Itselleni tuli ajatus, että voisiko koiralla olla kipuja ja jos se nuolee tai "nyhtää" niitä kohtia? En ole ainakaan päivällä nähnyt, että nuolisi, mutta kun koira nukkuu tytön 12v huoneessa, niin tyttö on sanonut, että on joskus nähnyt, että se nuolisi sitä kohtaa. Aamulla myös joskus se karva on siitä kohdin märkää. Kohta on siis lonkista hiukan eteenpäin, joten mietin, että mikä kipu voisi olla mahdollisesti kyseessä, jos kivusta johtuu? Voiko lonkkakipu säteillä sinne ja vaikuttaisiko se koiraan muutenkin? Mun mielestä koira liikku normaalisti eikä siitä huomaa mitään erikoista muuten. Ruoka ollaan toki nyt vaihdettu kaiken varalta, mutta sen vaikutusta en voi vielä sanoa,kun siitä on vasta pari viikkoa aikaa. Koira on ollut muuten terve, mutta pentuna oli yksi pissatulehdus.
Osaisiko joku mahdollisesti arvailla mistä voisi olla kyse? Vien lääkäriin, jos tilanne tuosta pahenee.
telefooni

Re: Turkki ongelmia

ViestiKirjoittaja Lippe » 16 Tammi 2013, 15:06

Koira eläinlääkäriin ja rtg kuviin. Voi olla merkki kivusta, selkeästi nuolee ja kalvaa niitä kohtia. Lonkat tai selkäranka tai etpäästä johtuvia heijastejumeja lihaksistossa.
Lippe

ViestiKirjoittaja Kira » 16 Tammi 2013, 15:32

Vastaava tapaus aiemmin toisella rodulla paljasti sen, että ristiselkä ja lantio pahasti kipeät ja jumissa. Suosittelisin eläinlääkäriä, joka tarkistaa lonkat ja selän ja sen jälkeen hierojaa ja mahdollisesti akupunktiota.
Kira

ViestiKirjoittaja telefooni » 14 Touko 2013, 11:43

Kyse oli vain siitä, että turkki alkoi vaihtaa väriä niistä kohdin. vaalea koira ja alkoi tulla tummaa turkkia, joten näytti oudolta. Eli ei sen vakavampaa ollut kyseessä. :)
telefooni

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää