Miksi koira peittää pissansa kuonollaan?!

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

Miksi koira peittää pissansa kuonollaan?!

ViestiKirjoittaja Blörö » 22 Helmi 2013, 13:31

Hei!
Tuo minun valkoinenpaimenkoira uros siis peittää joskus pissansa vanhemmilla ollessamme, kun se pissaa pihalle. Se siirtää kuonollaan joko lunta tai maata pissan päälle ja aina välissä haistaa sitä. Se jatkaa peittämistä, jos pissa sen mielestä vielä tuoksuu voimakkaasti. Mistä ihmeestä tässä on kyse? :shock:
Blörö

Re: Miksi koira peittää pissansa kuonollaan?!

ViestiKirjoittaja Blörö » 22 Helmi 2013, 22:39

Edes arvauksia..?
Blörö

Re: Miksi koira peittää pissansa kuonollaan?!

ViestiKirjoittaja Kira » 27 Helmi 2013, 18:56

Koira ei peitä pissaa, kuten kissat, vaan viestii kaikella raaputtelulla ja kuoputtelulla. "Hajurauhaset" löytyvät mm. polkuanturoiden välistä ja jalkoja potkimalla merkkailun jälkeen koira viestii ympäristölleen ja levittää hajuaan laajemmalle. Tätäkin usein luullaan kissamaiseksi siisteydeksi, vaikka kyseessä on vahva keskustelu ympäristölle ja paikalla oleville. Kuonossa on myös noita rauhasia ja koirasi toiminta lienee primitiivistä viestimistä ja hajun levittämistä.
Kira

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää