Täälläkin tulee nykyään paljon seurattua muiden koiria (sekä tietty omistajia) ja niiden käyttäytymistä ja ongelmia. Ja monesti tulee mieleen, että voi kun tuokin olisi niin helposti korjattavissa. Tällä alueella on paljon koiria, joten seurattavaa riittää, mm. reilu puolivuotias(?) sakemanninarttu, jonka omistajilla on
hyvällä alulla oleva "ongelmakoira". (Laitetaan perään jyrkkä ehkä, sillä en minä mikään asiantuntija ole...)
Ja valtavalla kokemuksella siis olen liikenteessä

, lukenut kirjan ja ahkerasti palstaa sekä oman koiran kanssa käyty Peetsalla nyt kaksi käyntiä. Mutta, koirassa ja meissä omistajissa on tapahtunut jo nyt valtava muutos, josta olemme iloisia. Näillä ja tulevilla opeilla on hyvä jatkaa yhteistä taivalta yhä paremman huomisen puolesta. Kaikkihan olisi ollut helpompaa, jos PeVi olisi ollut tuttu koiraa hankittaessa, josta pääsenkin itse ketjun aiheeseen...
Eli, kieli pitkällä kirjaa odottaen, jotta voi sitten lukea ja itseään soimata

että tuossakin teit väärin ja noin olisi pitänyt tehdä...niinkuin kävi Koirankorjauskirjaa lukiessa

Mutta, hyvillä, ja itsetodistetusti TOIMIVILLA opeilla on hyvä jatkaa mahdollisten joskus tulevien uusien karvaisten perheenjäsenten kanssa.
Saksanpaimenkoirauros s. 5.2012