Silminnäkijä: koirat kouluun

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

Silminnäkijä: koirat kouluun

ViestiKirjoittaja Kira » 07 Huhti 2013, 16:27

"Suomessa on koiria enemmän kuin koskaan aiemmin, samoin ongelmakoiria. Otetaanko koira liian kevyin perustein? Tehoaako remmirähinään lempeys vai kolisevat purkit?"

http://yle.fi/uutiset/koirat_kouluun/6558427

Esimakua: http://areena.yle.fi/tv/1881150
Kira

Re: Silminnäkijä: koirat kouluun

ViestiKirjoittaja rosmariini » 08 Huhti 2013, 11:32

Mun mielestä olis ollut parempi, jos joku ulkopuolinen olisi valinnut molemmille kouluttajille koirat, joilla on samantyyppiset ongelmat kuten vaikka aggressiivisuus toisia koiria kohtaan. Olen nimittäin aina halunnut nähdä, miten oikeasti aggressiivinen koira korjataan nameilla ja rakkaudella.
rosmariini

ViestiKirjoittaja Kira » 18 Huhti 2013, 21:31

Mitä olitte mieltä? :)

Katsottavissa areenasta: http://areena.yle.fi/tv/1863598
Kira

ViestiKirjoittaja rosmariini » 19 Huhti 2013, 07:11

Olen hieman pettynyt siitä, ettei nameilla opetetun koirakon kanssa näytetty yhtäkään korjauksen jälkeistä ohitustilannetta. Toisen kouluttajan opissa olleen koirat sitä vastoin kävelivät lopputilanteessa tosi nätisti. Puoli tuntia on kuitenkin aika lyhyt aika näinkin laajan asian käsittelyyn, eli varmasti monelle asiaan perehtymättömälle saatoi jäädä aika rikkonainen ja epäselvä kuva kasvatus/koulutus menetelmistä ja niiden taustalla olevista ajatuksista.
rosmariini

ViestiKirjoittaja Kira » 19 Huhti 2013, 09:52

Silminnäkijän Facebooksivuilla aika kiivas keskustelu käynnissä.
Kira

ViestiKirjoittaja REXU » 03 Touko 2013, 12:55

JES.Olihan täällä joku maininnut kyseisestä ohjelmasta..itse katsoin sen ja minun mielestäni se oli HYVÄ!Ällistyin kun pehmeämmän koulutuksen yhteydessä puhuttiin niin useaan otteeseen "KOIRALÄHTÖISYYDESTÄ"...se jotenkin särähti korvaani.Ja en tietysti tiedä mitä sellaiset ihmiset jotka eivät pevistä mitään tiedä niin millainen kuva heillä jäi pevistä. Minun mielestäni se loppukoonti ja yleinen käytös koirilla koulutuksen lopussa kertoi eniten....toisen koira jatkoi edelleen vetämistä ja riekkumista ja sai siitä vielä palkkaa,kun taas toiset koirat kävelivät kauniisti hihnassa vastaantulijoista piittaamatta ilman mitään sirkuksia. Itse olen kovasti matkalla tähän viimeiseksi mainitsemaani ja kyllä se on vaan ihana tunne kun koirat ovat silminnähden alkaneet lenkillä rentoutua kun ei tarvitse enää huolehtia vastaantulijoista,vaan minä huolehdin....nimittäin siitä että kuonot pysyy supussa ja korvat alhaalla :D...ja parempaan suuntaan mennään vaan kokoajan..Kiitos pevin :)
REXU

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää