Stressaantuvatko koirat leikistä?

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

Stressaantuvatko koirat leikistä?

ViestiKirjoittaja cathleen » 08 Huhti 2013, 19:52

Pitäisikö teidän mielestä koirien leikkimistä rajoittaa? Meillä on 3v. ja 10kk koirat, jotka molemmat ovat hyvin leikkisiä. Koirat lenkkeilevät noin 3 kertaa päivässä ja riehuvat piha-aitauksessa tämän lisäksi muutamia kertoja päivässä. Leikki on usein painimista ja myös takaa-ajavat toisiaan. Kuulin, että esim.koirapuistoilu voi olla koiralle hyvinkin stressaavaa, eikä ole suositeltavaa päivittäiseksi "rutiiniksi". Onko oman lauman keskinäinen paini/juoksu samalla tavalla stressaavaa? Lisäksi mietiskelen, että koirapuistossa on vaikea olla laumanjohtaja omalle koiralleen, koska esim. en pääse itse ensin tervehtimään vieraita koiria. Mietiskelen siis myös, että onko omassa aitauksessa hyvä olla itse mukana vai olisiko parempi, jos koirat olisivat siellä aina vain keskenään? Vai onko tällä mitään merkitystä? Yleensä ollaan mukana aitauksessa, koska jos koirat jättää keskenään, vanhempi ottaa vahtivuoron ja haukkuu. Niin, jos koirat eivät paini ulkona, painivat sisällä.
cathleen

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää