pallien poistattaminen, auttaako mihinkään?

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

ViestiKirjoittaja susse&maksi » 26 Maalis 2008, 22:35

Meidän karvakuono on myöskin leikattu jo 6kk eläinlääkärin suosituksesta jatkuvien esinahan tulheduksien takia... oli varhaiskypsä nosti koipea jo 4kk ja oli astumassa kaikkia..

leikkaus ei ole vielä tähän päivään mennessä vaikuttaut hajujen nuuskimiseen, pissan lipittämiseen, narttujen perään olemiseen niin ja merkkailu on hanakkaa (tosin ei aina enää nosta jalkaa, ei kai siis ole enää niin yli miehekästä :lol: ).. että en sitten tiedä vaikuttaako edes kun on kuitenkin 9kk mennyt :wink:

jääkausi meillä vaikutti enemmän asioihin... toki edelleen nartut ja pissat kiinnostaa... mutta ei enää pyri alistamaan muita leikkiessään etc että jos se on jotenkin johtunut liiasta miehekkyydestä niin se on jäänyt kyllä pois kokonaan..
susse&maksi

ViestiKirjoittaja putsis » 27 Maalis 2008, 11:02

Jaaha, toivottavasti tämä on sen arvoista.. viime yönä ei tullut paljon nukuttua kun koira vinkui koko yön. Nytkin se vinkuu. Enkä usko että se kovin kipeä on, vaan ennen muuta sitä turhauttaa: se, ettei pääse nuolemaan haavaa ja se, että se pelkää pönttöä.. ei uskalla liikkua huoneesta toiseen kun pönttö aina kolahtaa johonkin.
Kun koira oli isäni kanssa kun olin hetken pois, se ei ollut vinkunut ollenkaan. Eli se yrittää vain vaikuttaa minuun :roll: "ota tää pönttö pois multa".

Pissaamaan tuota ei myöskään tahdo saada. Se oli eilen pissaamatta 12-03.. elikkä 15 tuntia. Sitten sain sen yö kolmelta nostamaan nanosekunniksi jalkaa. Aamulla kesti tovin ennen kuin suostui pissaamaan. En uskalla ajatellakaan, miten on vahvempien tuotosten laita.
Kuulostaako normaalilta?
Ei tätä onneksi kestä vissiin kuin jokunen päivä tätä kaulurivaihetta.
putsis

ViestiKirjoittaja Lippe » 27 Maalis 2008, 11:08

Voihan sen kaulurin ottaa välillä poiskin!
Olisi mun mielestä ihan ystävällistä koiraa kohtaan ulkoiluttaa ja pissattaa se ilman kauluria, jotta pääsisi edes vähän "ihmisten ilmoille" ja rentoon oloon. Eihän sitä kauluria tarvita, kuin silloin kun koira on valvomatta.
Lippe

ViestiKirjoittaja putsis » 27 Maalis 2008, 11:44

^ Niin vois joo, jos jätkä ei ois koko ajan haavansa kimpussa. Pissatusten ajaksi olen sen ottanut pois, koska muuten ei liiku ulkona tasan mihinkään.
putsis

ViestiKirjoittaja katriina.s » 27 Maalis 2008, 12:20

Onko koira mahdollista leikkauttaa niin, että pallit jää, ja esim. vain johtimet katkaistaan, jolloin sitä voisi vielä käyttää näyttelyissä sen jälkeen? tietääkö kukaan?
katriina.s

Re: pallien poistattaminen, auttaako mihinkään?

ViestiKirjoittaja putsis » 27 Huhti 2008, 22:04

Vähän päivitystä meidän tilanteeseen:
Koira on nyt toipunut operaatiosta täysin. Päästiinhän siitä pöntöstäkin jossain vaiheessa eroon, vaikka hyvin koira oppi sitä loppujen lopuksi pitämään - ei enää lopuksi välittänyt, vaikka sen reunat töksähtelivätkin johonkin.
Leikkaus on vaikuttanut seuraavasti: pissojen nuoleminen loppui (pitäisikö koputtaa puuta..), pari viikkoa leikkauksesta saattoi vielä joitain harvoja pissoja nuolaista. Muutos on iso verrattuna siihen, että sain todella kiskoa koiraa pissoja nuolemasta.
Hännän asento on muuttunut. Koira kulki lenkeillä ennen leikkausta häntä pystyssä taivasta kohti sojottaen. Nyt asento on suunilleen selkälinjan myötäinen, mutta nousee sillä tavalla rodunomaisesti hieman ylöspäin.
Koiraa kestää ehkä iiiiihan vähän huomioida enemmän, ilman että tulee saman tien takapakkia x 100. Irtipito on myös onnistunut suht hyvin leikkauksen jälkeen. Eli testosteronipuuskuttelu hävisi :wink:
Koira myös lorottaa pissatessa rakkonsa melkein tyhjäksi eikä jätä valtaisaa merkkailuvarastoa.

Sääli vain, että päälle on tässä viime aikoina nyt tullut pari urosta.. ei purrut muta kuitenkin. Eli koira on nyt varautuneempi toisia kohtaan vaikka kuinka on pallit viety. Mutta kyllä se tästä, kun se huomaa että minä ajan koirat pois (pakko onnistua tulevaisuudessa).
putsis

Re: pallien poistattaminen, auttaako mihinkään?

ViestiKirjoittaja Citron » 06 Elo 2012, 21:07

Olen täältä palstalta nyt hakenut vastauksia viestiketjuista kastraatioasiaan.
Haluaisin kysyä nyt:
Miten te kouluttajat olette toimineet narttujen tai urosten kanssa, leikkauttaneet vai ei? Kun teillä on kuitenkin egoa ja luontaista johtajuutta---eli onko niin, että jos johtaja on todellinen johtaja, ei leikkaus tai sukupuoli ole merkityksellinen?

Voiko nainen olla tarpeeksi bitch nuorelle urokselle ilman leikkausta?

Voiko olla kastraatiolle vaihtoehtona? Tai voisiko tämän kautta nähdä kastraation muutoksen määrän tahi suunnan?
http://www.biofarm.fi/content/view/385/lang,fi/
Citron

Edellinen

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää