Tunteen purkaus päiväkirja jokaiselle halukkaalle OSA 5

Tänne kaikki kysymykset ja jutut missä ei käsitellä jotain tiettyä ongelmaa.
Mä en kestä tätä rakkia,naapurit vihaa mun koiraa,lenkillä tuli ääliö omistaja vastaan,miten koulutan mieheni ja sukulaiset ym....
Onko koirani sairas,koirani söi sukan,sessun vatsa on kuralla,koiralla on masis, mitä teen?ym......

Re: Tunteen purkaus päiväkirja jokaiselle halukkaalle OSA 5

ViestiKirjoittaja titityy » 02 Loka 2010, 16:08

voi jukolauta!! rupesin taas ihan mielenkiinnosta tuijjottelemaan ohjelmaa, isännän ja koiran käytöskoulu (vai mikä lienee) ja jakso kertoo nyt sitten ihmisistä, jotka ylensyöttää koiriansa... ja ne vaan hihittelee punkeroillensa, eikä usko, kun lekuri sanoo, että toi on jo hengenvaarallista! ja ihan oikeesti hei... "meidän koira rakastaa SUKLAATA ja se saa sitä aina jälkiruuaks" voi kerpele, että pistää vihaks tollaset (ja pakko vaan silti kattoo...)!! pitäs vaan ottaa koirat pois ja lykätä syyte eläinrääkkäyksestä!! aaarrrghhhh!!!!
titityy

ViestiKirjoittaja Viviel » 02 Loka 2010, 17:32

titityy kirjoitti:voi jukolauta!! rupesin taas ihan mielenkiinnosta tuijjottelemaan ohjelmaa, isännän ja koiran käytöskoulu (vai mikä lienee) ja jakso kertoo nyt sitten ihmisistä, jotka ylensyöttää koiriansa... ja ne vaan hihittelee punkeroillensa, eikä usko, kun lekuri sanoo, että toi on jo hengenvaarallista! ja ihan oikeesti hei... "meidän koira rakastaa SUKLAATA ja se saa sitä aina jälkiruuaks" voi kerpele, että pistää vihaks tollaset (ja pakko vaan silti kattoo...)!! pitäs vaan ottaa koirat pois ja lykätä syyte eläinrääkkäyksestä!! aaarrrghhhh!!!!

Lainaus anopilta "meiän koira saa aina juustonsiivun kun joku tekee leipää ja jos syödään olkkarissa voikkaria niin se saa viimeisen palan" Huooh.
Sit ihmetellään kun koiran jalat tärisee jakun hengitys vinkuu.
Viviel

ViestiKirjoittaja titityy » 02 Loka 2010, 18:07

kuulostaa varsin tutulta... meillä äiree & co. yrittää tehä meitin koirista palloja... eihän se yks paketti makkaraa per koira tollei namiks ny niin paljoo ole... ja sit tietty kahvipöydästä pullat ja kakut päälle.... vanhempi on jo oppinnu, et jos ei täti ravaa tarpeeks nopsaan jääkaapille, ku kyläileen mennään, ni kannattaa alkaa ulvomaan ja mätkiin tassulla, ni kyllähän äiree kipittää (kotona ei uskalla tollasta ees yrittää...) ottaa kyllä aikas huolella piähän nua tuammoset, jotka tahallaan syöttää koiristansa (ja muistaki elukoista) tommosia kasakasamöhkäleitä, ja hihittää päälle... ei ne kerpeleet vaan tajua, että se on ihan yhtä iso eläinsuojelurikos (ainaki mun mielestä), kun jättää syöttämättä kokonaan tai hakata tjms... :evil:
titityy

ViestiKirjoittaja brasilia » 12 Loka 2010, 13:47

Koiran ylensyöttämisestä tuli mieleeni eräs tuttavamme. Tutun ajokoiraristeytys eleli kyllä 15 vuotiaaksi, mutta minkä näköisenä! Omistajien grillatessa, koiralle grillattiin myös 2 makkaraa majoneesilla, ja jäkiruoaksi oli 3kpl vohveleita ilman hilloa (kermavaahdolla!) Koira oli kirjaimellisesti pallo! Koira pääsi kyllä vapaana pihalle ja kulki omistajansa kanssa metsällä, mutta viimeiset 4 vuotta jo verannalle kävelykin oli saavutus. Oli kamalaa kuulla aikanaan virkeän koiran hengittävän niin raskaasti. Nykyisin tuttavalla on saksanpystykorva, ja säälittää ajatella miltä koirasta tuntuu muutaman vuoden päästä kesäkuumalla kun paksun karvan alla on lisänä paksu rasvakerros. Uros on kyllä vielä vikkelä ja normaalipainoinen, mutta tilanne tulee varmasti muuttumaan, jos ruokavalio pysyy tuollaisena. (Olemme huomauttaneet omistajalle asiasta, ja myös eläinlääkäri varoitti ajokoiran olevan hengenvaarassa, mutta hän ei ota kuuleviin korviinsa.)
Myös ystäväni mummo syöttää koiralleen päivittäin jälkiruoaksi pätkispatukan, koiralle kun ei koiransuklaa maistu.
Mikä näitä ihmiä vaivaa?

Sitten tuosta vapaana pidosta. Kun itse näen koiraa pidettävän vapaana julkisella paikalla, oletan koiran olevan ystävällinen vieraille, sekä omistajan hallitsevan sitä. En siis itse käänny lenkkipolulta pois vaan jatkan matkaa ja jos hyvin sujuu saatan jopa päästää oman koirankin leikkimään toisen kanssa. ( Toimin aina tilanteen mukaan, ja usein tulee juteltua koiran omistajankin kanssa, jos koira kuitenkin juoksee tervehtimään omaani hyvässä hengessä, en näe mitään syytä lähteä pois tai pitää omaa hihnassa.)

Joku sanoi aiemmin ettei tutustu hihnassa, onko syynä lenkin keskeytyminen, koiran/oma häiriintyminen vai mikä? Me nimittäin tutustutaan useinkin hihnassa, usein toisen aloituksesta, mutta ymmärrän kyllä jos kaikki omistajat eivät siitä pidä, enkä itse päästä koiraani ensimmäisenä nuuhkimaan, kun en toisen koirista tiedä. Mutta en myöskään suutu jos fleksififi tulee nuuhkimaan :D
brasilia

ViestiKirjoittaja uupunut » 14 Maalis 2011, 00:22

Mulle tuli joulukuussa 5kk pentu kaveriksi, ensimmäinen koira. Se on ollut mulla siis 3 kuukautta. Nyt en omien ongelmien takia enää vaan jaksa sitä... Joka päivä tuntuu että menee hermot kun ei voimat riitä enää. Onko teidän mielestä 3kk riittävän kauan yrittämistä? Haluaisin hirveästi pitää sen mutta nyt on liian rankkaa muilta osin elämässä.
uupunut

ViestiKirjoittaja Viviel » 14 Maalis 2011, 09:03

uupunut kirjoitti:Mulle tuli joulukuussa 5kk pentu kaveriksi, ensimmäinen koira. Se on ollut mulla siis 3 kuukautta. Nyt en omien ongelmien takia enää vaan jaksa sitä... Joka päivä tuntuu että menee hermot kun ei voimat riitä enää. Onko teidän mielestä 3kk riittävän kauan yrittämistä? Haluaisin hirveästi pitää sen mutta nyt on liian rankkaa muilta osin elämässä.

Koiran omistamisen kuuluu olla kivaa, mutta vaatii joskus töitä.
Oletko lukenut koirankorjauskirjan? Itse suosittelisin kouluttajalla käymistä jos ongelmat tuntuvat ylivoimaisilta.
Kun koiran kanssa on suhde on kunnossa on se enemmän ilo arjessa kuin stressin aihe.
Viviel

ViestiKirjoittaja uupunut » 14 Maalis 2011, 10:38

Viviel kirjoitti:Koiran omistamisen kuuluu olla kivaa, mutta vaatii joskus töitä.
Oletko lukenut koirankorjauskirjan? Itse suosittelisin kouluttajalla käymistä jos ongelmat tuntuvat ylivoimaisilta.
Kun koiran kanssa on suhde on kunnossa on se enemmän ilo arjessa kuin stressin aihe.

Kiitos vastauksesta! Tilanne on sellainen, että koira on kiltti ja tottelevainen, mutta minä olen se jolla on ne ongelmat. Koiran kanssa ei mitään erikoista ole ollut, ihan normaalia. Olen ajatellut juuri niin että koiran kanssa pitäisi olla enemmän kivaa kuin stressaavaa ja uuvuttavaa, mutta ei nyt vain mene niin. En tiedä onko se sitten pätevä syy luopua siitä. Käsitääkseni kodin vaihtaminen ei ole koiralle kamala asia, koska se elää nykyhetkessä.

Olen käynyt pentukurssin koiran kanssa ja lukenut monta kirjaa, mm. Kaimion kirjat. En ole lukenut tuota mainitsemaasi kirjaa. Mutta kuten sanoin, ongelma on minussa eikä koirassa
uupunut

ViestiKirjoittaja Viviel » 14 Maalis 2011, 21:27

uupunut kirjoitti:
Viviel kirjoitti:Koiran omistamisen kuuluu olla kivaa, mutta vaatii joskus töitä.

Kiitos vastauksesta! Tilanne on sellainen, että koira on kiltti ja tottelevainen, mutta minä olen se jolla on ne ongelmat. Koiran kanssa ei mitään erikoista ole ollut, ihan normaalia. Olen ajatellut juuri niin että koiran kanssa pitäisi olla enemmän kivaa kuin stressaavaa ja uuvuttavaa, mutta ei nyt vain mene niin. En tiedä onko se sitten pätevä syy luopua siitä. Käsitääkseni kodin vaihtaminen ei ole koiralle kamala asia, koska se elää nykyhetkessä.

Olen käynyt pentukurssin koiran kanssa ja lukenut monta kirjaa, mm. Kaimion kirjat. En ole lukenut tuota mainitsemaasi kirjaa. Mutta kuten sanoin, ongelma on minussa eikä koirassa

Jos koet että omat ongelmasi ovat niin pahoja, että se vaikuttaa koiranpitoosi niin suosittelisin ehkä etsimään koiralle kotia esimerkiksi tutuilta, että voisit kuitenkin olla vielä koiran kanssa tekemisissä niin halutessasi.
Koiran päästessä hyvään kotiin ei kodinvaihto ole huono asia. Koira toipuu nopeasti ja oppii elämään uuden lauman kanssa.
Toivottavasti saat ongelmasi ratkottua!
Viviel

ViestiKirjoittaja Souffle » 04 Loka 2011, 12:01

Nyt on aivan pakko hieman kirjoitella. Olen lueskellut näitä tunteen purkaus päiviksiä ja moniin tapauksiin voin helposti samastua ja on tuonut myös helpotusta etten ole ihan yksin näiden tapauksieni kanssa. Eniten näiden fleksikoirien ja koiriensa tyrkyttäjien lisäksi ärsyttää ne ihmiset, jotka eivät edes kiellä koiraansa vaan monttu auki tuijottavat kun komennan/koulutan koiraani ja samalla antavat oman koiransa uhitella ym. Pikku koirien omistajia myös ihmettelen kun eivät omaa yllättäen minkäänlaista suojeluvaistoa vaan päästävät uhittelevan fifinsä ison koiran jalkoihin tai menevät aivan liian läheltä. Mikähän siinä on myös, ettei puolta voi tyhjällä tiellä millään vaihtaa, jos selvästi näkee että koiraa koulutetaan vaan tuodaan oma koira siihen väliin, jotta oikein tilanne kärjistyy? *syvä huokaus* Mutta näitähän on lenkkipolku joskus pullollaan ja toivon vain ettei mitään pahempaa koskaan käy.

Ainiin ja sitten nämä nurkan taakse kyttäämään jäävät ja istumaan pistävät (koira tuijottaa kiihkeästi ja hyvä että pysyy edes istumassa) tapaukset... ne vasta mielenkiintoisia ovatkin.. huh!
Souffle

ViestiKirjoittaja tupojenn » 05 Loka 2011, 09:37

Nyt kun meillä on koiria kaksi, eikä oo ihan pieniä, on kyllä ihmiset ruvennu keräämään flexikoiransa kasaan hyvissä ajoin. Kun kahen kanssa menee, ei juuri tuu keskellä tietä kökkiviä pieniä flexikoiria enää vastaan :mrgreen:
Tässä yks päivä kun lenkitin nuorempaa koirista yksinään, köpötti vastaan vanhempi nainen pienen valkosen puudelin kanssa. Nainen nosti jo hyvissä ajoin koiransa syliin kun olivat vastaan tulossa. Oli ihan pakko kysyä kohalla että onko mun koira tosiaan noin pelottava :shock: ...eukko vastas vähän hämillään että no kun näillä tulee aina riitaa keskenään....Mä olin ihan et WTF??? En osannu sanoo siihen oikeen mitään, ihmettelin vaan että en sitten tiedä kenen kaikkien kanssa tää mun koira itekseen käy riitelemässä...Jäi vähän ärsyttämään, isäntä ei myöskään tunnistanu tapausta. Ei oo meidän kummankaan kanssa ulkoillessa koira rähinöiny pikkupuudeleille...Yleistämistä ehkä sen naisen puolelta????
tupojenn

ViestiKirjoittaja Viviel » 22 Loka 2011, 22:44

Nyt nyppii! Appivanhempien vanha, ylipainoinen ja eroahdistuksesta kärsivä springerspanieli on hoidossa.
Asun tosiaan kerrostalossa ja onneksi koira ei hauku sisällä kun on meikäläisen rekuista seuraa, mutta se uloslähteminen!
Koira saa hirveän hepulin jo nähdessään valjaat, haukkuu, ulvoo, ulisee, pyörii, ei rauhoitu vaikka kuinka odottaisi.
Rappukäytävään päästyään alkaa kimeä haukkuminen jota ei saa loppumaan! "Jes pääsen kotiin!"
Valitettavasti pääsin tänään töistä kymmenen jälkeen ja oli pakko käyttää koirat vielä iltapissalla. Taisi joku naapuri huutaakkin ovesta että "Hiljaa!".
En ota uudestaan hoitoon. Harmittaa vielä kun kyseessä olisi todella kiva koira, jos ei olisi niin lellitty, inhimmilistetty ja joka kerta lähtemisestä ei tehtäisi niin hirveää showta.
"Tessu jää kotiin, mamma käy kaupassa" "Uliuliulii"
Viviel

ViestiKirjoittaja goljat » 27 Loka 2011, 12:14

Souffle kirjoitti:Mikähän siinä on myös, ettei puolta voi tyhjällä tiellä millään vaihtaa, jos selvästi näkee että koiraa koulutetaan vaan tuodaan oma koira siihen väliin, jotta oikein tilanne kärjistyy? *syvä huokaus* Mutta näitähän on lenkkipolku joskus pullollaan ja toivon vain ettei mitään pahempaa koskaan käy.

Tämä sama juttu on vaivannut myös minun mieltäni eikä vain koulutustilanteessa vaan ihan yleiselläkin tasolla. Olen monesti miettinyt, että onkohan minulle opetettu jonkun muun kuin Suomen liikennesäännöt kun poikkeuksetta joka päivä tulee vastaan koiranulkoiluttajia jotka kävelevät väärää puolta vastaan. Minä olen oppinut että jalankulkija kävelee aina kulkuväylän vasenta puolta jollei muuten ole ohjeistettu. Aina ei satu olemaan ruohoa tällä vasemmalla puolella mutta se on voi voi, säännöt on säännöt.
Ja sitten vielä lisäksi, kun kävelevät väärää puolta vastaan niin eivät ikinä, siis IKINÄ, väistä vaan minun pitää aina kierrellä milloin mistäkin että nätisti päästäisiin ohi (ongelmia siis edelleen :oops: ).
Sen verran on jo harmitusta kasaantunut, että on suunnitteilla, että seuraavan kerran kävelen suoraa päin ja katsotaan kumpi väistää.......joskus vain niin potuttaa, mutta kiitos että tänne sai tulla keventämään kuormaa :P .....
goljat

ViestiKirjoittaja Smirgeli » 01 Marras 2011, 07:36

Minä olen oppinut että jalankulkija kävelee aina kulkuväylän vasenta puolta jollei muuten ole ohjeistettu.

Niin siis autotiellä..? Jalkakäytävällä/pyörätiellähän jalankulkija noin periaatteessa saa kulkea, missä laidassa huvittaa (en vaan ymmärrä, miksi oikeanpuoleisen liikenteen maassa joku haluaa kulkea vasemmassa laidassa?!) Yhdistetyllä jalkakäytävä/pyörätiellä pyöräilijän tulisi ohittaa jalankulkija vasemamalta. Se on melko vaikeaa jos jalankulkijat päättäävät yleisen, liikenteen oikeanpuoleisuus -tavan vastaisesti kävellä vasenta laitaa. Autotiellä kävellessään jalankulkijan tulisi toki kävellä vasenta laitaa, jotta näkee vastaantulevan liikenteen. Kannatan täysin oikeanpuoleista liikennettä jalkakäytävillä/pyöräteillä, ja kiehun, kun jengi kävelee vasenta laitaa...
Smirgeli

ViestiKirjoittaja saturnus » 02 Marras 2011, 00:46

Joo ja meilläpän on ainakin alikulkutunneleiden ja yms. kohdille maalattu "kaistat" nuolineen, jotka osoittavat kummassa laidassa mennään, ettei tule törmäyksiä.

Nämä nuolet ovat aina merkattu kulkusuuntaan nähden oikeaan laitaan!

Eli mäkin näkisin, että oikea laita on oikea laita :lol:

silloin kun itse muutin kaupunkiin kuljin vasemmassa laidassa, koska koiratkin kulki ohjaajan vasemmalla puolella. Koin kuitenkin olevani "väistämisvelvollinen" aina jos joku tuli vastaan. Hirveen itkun ja hampaiden kiristyksen jälkeen sain koirat opetettua kulkemaan oikealla puolellani ja samalla päätin etten itse enää väistä jos joku tulee samaa puolta vastaan (eli kulkee vasenta laitaa).
saturnus

ViestiKirjoittaja goljat » 02 Marras 2011, 08:27

Olipas hyvä että tulin sanoneeksi mitä sanoin, sillä teidän vastaustenne vuoksi hain vähän lisää tietoa ja oikeassahan te olitte ja minä väärässä. En tiedä mistä moiset "vanhat" tiedot ovat päähäni jääneet tai ovatko edes koskaan olleet oikeata tietoa vai vain omaa jääräpäisyyttä.
Mutta anyway, tästä päivästä lähtien opettelemme kulkemaan myös oikealla puolella ja problem's solved. Kiitos teille tästä herätyksestä :P !
goljat

EdellinenSeuraava

Paluu Tunteiden turnajaiset+Koiran koipea kivistää